光和影是我最爱的东西,其衍生物也一并爱着,比如日出日落,比如变幻的天空和海洋,比如电影和图像。
垦丁,台湾
北戴河,日出
北戴河

最近在听 Passenger 的新专辑,诗一样的名字,诗一样的歌曲。如清晨般年轻,如大海般深沉。秋天已经很久了,很想去看大海。

I wanna lay by a lake in Norway, I 我想躺在挪威的湖边小憩

I wanna walk through Swedish fields of green 我想在瑞典的草原漫步

I wanna see the forests of Finland, I 我想去看看芬兰的森林

I wanna sail on a boat on the Baltic sea 我想在波罗的海上扬帆航行


I wanna feel the Russian winter, I 我想感受俄罗斯的冬季

I wanna go to my Polish grandmother's home 我想回到波兰外婆的旧屋

I wanna see Hungarian lanterns, I 我想看匈牙利的灯笼

I wanna walk on a road that leads to Rome 我想走在那条可以到达罗马的大道上


I wanna be free as the winds that blow past me 我想要如风般自由

Clear as the air that I breath 如空气般洁净

Young as the morning 如晨般年轻

And old as the sea 如海般古老


I wanna lose myself in the Scottish highlands 我想要迷失在苏格兰高地

The west coast of Ireland 迷失在爱尔兰的西海岸

The Cornish breeze 迷失在康沃尔郡的微风中


I wanna rest my bones in the Spanish sunshine我想要在西班牙的艳阳里放松筋骨

The Italian coastline is calling me 我听到来自意大利海岸的呼唤

To be free as the birds that fly past me 如天空飞鸟般自由

Light as the fish in the sea 如海中游鱼般轻盈

To be wise as the mountains 如群山般睿智

And tall as the trees 如苍松般挺拔


I wanna be sunny and bright as a sunrise 我想要如日出般灿烂明艳

Happy and full as the moon 明月般幸福圆满

I'm fleeting like fireworks fading too soon 生命转瞬即逝,亦如烟火落尽


评论
热度(4)
© Yanan.X | Powered by LOFTER
回到顶部 ∧